Med näsan över vattnet…..dag 5

För 20 år sen så hade jag kanske skakat på huvudet och tänkt att det är nog dags för en vit dag nu.

För 30 år sen så hade jag mest ifrågasatt varför inte festen börjat än.

För 10 år sen hade jag trott att vi gasade på mot jordens undergång.

Nu är jag mest förvånad att ingen ringt Fonus.

Mingelparty igår alltså.

Mycket trevligt folk och precis som i tisdags så satt vi och försökte trassla oss fram igenom de olika släktkonstellationer som finns.

I tisdags så kom jag och B exempelvis fram till att min kusins kusiners mamma var syster med hennes dotter.

Rörigt?

Jag tycker det mest talande för hela släkthärvan är att min kusins pappa är svärfar till sin egen bror.

Sug på den ni!

Alltså minglades det…..sög i mig ofantliga mängder glögg och fick en del beska kommentarer från olika håll angående det.

Sen hade E lovat åsens Elvis att vi skulle se hans show nere på en av åsens mer dolda krogar…..hamnade alltså i ett industriområde.

LåtsasElvis spelade förmodlingen upp den sämsta samling Elvislåtar som någonsin funnits…för jag kände knappt igen någon.

När så Elvis Djkompis fick den brilljanta idén att börja poppa rockabillylåtar så bad jag om att få åka hem.

Idag ska jag tydligen in till centrum för att fika loss med en barndomsvän.

Sen ska jag plocka upp M på jobbet för vidare transport hem till henne.

Spänd förväntan på grönsaksbakhållet hon kommer utsätta mig för….ska jag överleva eller kliva ut som en vegan?

 

JoE

Detta inlägg publicerades i Blogging och märktes , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Med näsan över vattnet…..dag 5

  1. WoW skriver:

    Ojdå, jag tänkte frågat varför du prompt skulle dricka så mycket men efter att jag läst inlägget så förstår jag att du behövde skingra tankarna lite 😉

  2. Pingback: Smålugnt | Absolut ointressant…

  3. Tompa skriver:

    mmmmmmmmmmmmm grönsaker 🙂

Kommentar tack!