Julafton

Nu är det jul här i vårt hus.

Eller iallafall i mosters hus.

Hus och hus…..det är en lägenhet!

Tog mig långsamt upp genom landet under gårdagen.

Snöstorm i nacken och en frustande Ford i nävarna.

Väl framme 5 timmar och 43 minuter efter jag startat, då blev det lokalhäng…..moster orkade inte engagera sig i något matigt och ville gärna ta en öl med den nytillkomna lille systersonen.

Hamnade alltså på den lokala puben….bin there done that kan jag ju lugnt säga.

Några öl och en biffsmörgås senare så sökte vi oss hem i stormen……minus 7, 20 sekundmeter och en massa vitt helvete som trillade ner från himlen är något jag vill vara med om inte.

Idag bunkrar vi för julfirande med en för mig massa okända människor.

Moster fixar brunch till mig och lilla kusinen….lilla kusinen hade tydligen uppesittarkväll med bingolotto igår…som vilken normal 22-åring som helst hmmm.

Ni får alla ha en god jul så se vi när det blivit juldag då.

 

JoE

Detta inlägg publicerades i Blogging och märktes , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Julafton

  1. Tompa skriver:

    god jul då kalottaren fabro Tompa

Kommentar tack!