Den sömnlösa semestern

Det är nog tur att jag inte gör många handtag på dagarna.
Detta med tanke på att sömnbehovet inte uppfyllts på grund av olika anledningar.
Natten till igår hade jag en massa sommarlovsstinna barn som inte ville komma till ro.
Att jag själv landade i bingen innan midnatt som ett tröttkört vrak hörde som inte dit.
Klockan hann passera 3 innan jag/barn/värme/ljud/vind kom till ro.
Att man sen vaknar i klarvaket läge långt innan 8 och inte kan somna om är också ganska typiskt.
Inatt var det ungefär samma läge.
Lite bättre odds eftersom den lilla och lilleman skulle övervintra hos grannen.
Min store lille son hade tältidéer med några av sina flickbekanta.
Det mest störande var att tältidéerna sträckte sig ungefär lika långt som jag kan sträcka min arm ut genom mitt sovrumsfönster.
För att göra en lång historia kort kan jag meddela att de tystnade redan vid 4.30.
Man blir lite förundrad över dagens ungdomar ganska ofta.
När jag och Gunsan satt och ”spisade” musik häromveckan så spelade vi upp våra favoriter för varann.
Ett normalt tillstånd kan jag tycka.
Ungdomarna i tältet 2 meter utanför mitt sovrumsfönster spelade upp de sämsta låtarna de visste för varann.
Detta resulterade i att när en spelade upp en riktig skitlåt så asgarvade de andra i normalt ungdomsljudligt läge.
Nu fick jag sova ända till 8…sen gav jag upp.
Satte mig med en kopp kaffe och dagens morot i näven och filosoferade över livet i mina nyinköpta utemöbler på min nysopade inenrgård.
Eftersom jag bestämde mig för att kvarstå i samma läge större delen av semestern så kanske den uteblivna sömnen inte gör så mycket.
Och har jag riktig tur får jag sova mer än 5 timmar inatt.

JoE

Detta inlägg publicerades i Semester och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentar tack!